ניקוי חניונים מותאם לסוג החניון

ניקוי חניונים – איזה שיטה מומלצת לך לפי סוג החניון 

חניונים משמשים כחלק אינטגרלי מכל מתחם או בניין המשמשים אותנו בחייי היומיום שלנו, החניונים מאפשרים גישה נוחה למפעלים ומתחמים שונים. עם זאת, המשטחים שלהם סובלים לעתים קרובות בלאי ניכר עקב תנועת כלי רכב, תנאי מזג האוויר וגורמים סביבתיים. תחזוקה וניקיון נכונים של חניונים הם קריטיים לא רק לאסתטיקה אלא גם לבטיחות ואריכות ימים. סוגים שונים של חניונים דורשים טכניקות ניקוי מגוונות ומתאימות לחומרים ולמבנים הספציפיים שלהם.

 

  1. ניקוי חניון אספלט:

חניות אספלט נפוצות בשל העמידות והחסכוניות שלהן לרוב נראה אותן בחניונים פתוחים בשטחים גדולים. כדי לשמור על שלמותם, ניקוי קבוע חיוני.מומלץ להתחיל בהסרת פסולת ולכלוך רופף עם מפוח או מטאטא כביש חשמלי. בשלב השני מומלץ להשתמש במכונת ניקוי בלחץ מים גבוה כדי להסיר כתמי שמן, עובש ולכלוך עמוק. יש להימנע מכימיקלים קשים שעלולים לסכן את פני האספלט.

ציפוי איטום חיוני למגרשי אספלט, מספק שכבת הגנה נוספת מפני אלמנטים ומאריך את תוחלת החיים שלו. קבעו סגירה חוזרת כל כמה שנים כדי לשמור על עמידותו ומראהו.

  1. מגרשי חניה מבטון:

חניונים מבטון עמידים אך רגישים לכתמי שמן, טחב ושחיקה. גם במקרה הזה מומלץ להתחיל בטאטוא או שימוש במפוח עלים כדי לפנות פסולת. עבור כתמי שמן מומלץ להשתמש במכשיר ניקוי בלחץ מים גבוה עם מים חמים  ולעבוד ישירות על הכתם, המים המותזים בלחץ הגבוה חודרים לתוך החריצים ומציפים את השומנים למעלה. מבחינת שאר שטחי החניון מומלץ לנקות עם מכונת שטיפת חניונים רכובה אשר עושה במקביל שלוש פעולות שהן: קרצוף, שטיפה ושאיבה. 

איטום תקופתי מסייע בהגנה על בטון מפני חדירת רטיבות, ומפחית את הסיכון לסדקים ושחיקה. יש למרוח איטום בטון איכותי כל כמה שנים על מנת לשמור על תקינותו ומראהו המבניים.

 

3.ניקוי חניונים אבנים משתלבות:

 

חניונים המחופים אבנים משתלבות נראה לרוב בחניונים חיצוניים בבנייני מגורים או בנייני משרדים, היתרון של האבנים המשתלבות הוא שהן מתנקות בקלות על ידי שימוש בציוד מתאים, החיסרון הוא שאבנים משתלבות עשויות מחומר סופג והן בעלות נקבוביות רבות מה שגורם לכך שכתמים קשים כגון פיח וכתמי שמן נספגים באבן. 

השיטה הטובה ביותר לניקוי אבנים משתלבות בחניונים היא ניקוי בלחץ מים גבוה, עם שימוש גבציוד עוצמתי של 300-600 בר ניתן להסיר ביעילות כתמים קשים ודבוקים מהמשטח, בנוסף על ידי שימוש במים רותחים במכשיר הניקוי בלחץ מים ניתן להסיר גם כתמי שמן, שאריות בטון, פיח של שריפה ועוד. 

יש להימנע משימוש בכימיקלים קשים שעלולים לפגוע בתכונות הידידותיות לסביבה של החניון. בנוסף מומלץ לבצע ניקוי חניון תקופתי לשמור על מראה אסתטי ושמירה על סביבה בטיחותית. 

 

4.ניקוי חניונים תת קרקעיים מרובי מפלסים:

מבני חניה רב-מפלסים מחייבים שיטות ניקוי מיוחדות בשל זרימת אוויר מוגבלת וסכנות בטיחותיות פוטנציאליות. כמו בכל החניונים האחרים גם במקרה הנל מתחילים  בפינוי פסולת וטאטוא הרצפות ביסודיות. בשלב השני יש להשתמש  במכונות רכובות לניקוי חניונים אשר מקרצפות ושואבות את המים יש להקפיד להשתמש בחומרי ניקוי מתאימים לניקוי עמוק תוך הקפדה על התאמה לחומרי המבנה.

התמקדו בניקוי מערכות הניקוז והבטחת אוורור נאות למניעת הצטברות לחות, שעלולה להוביל לקורוזיה ונזק מבני. בדיקות סדירות לאיתור סדקים, דליפות וסימני הידרדרות חיוניים לשלמות המבנית.

 

לסיכום, שמירה על סוגים שונים של חניונים דורשת גישה מותאמת על מנת להבטיח אורך חיים, בטיחות ואסתטיקה ניקוי קבוע, תחזוקת ניקוז נאותה ואיטום תקופתי או יישום מחדש של טיפולי משטח הם שיטות חיוניות. על ידי הבנת המאפיינים הייחודיים של כל סוג חניה, יישום טכניקות ניקוי מתאימות והקפדה על לוח זמנים תחזוקה עקבי, חניונים אלו יכולים להישאר פונקציונליים ומושכים מבחינה ויזואלית במשך שנים רבות.

כדי לשמור על החניון שלכם נקי ובטיחותי מומלץ להשתמש בשירותיהם של חברות ניקוי חניונים מקצועיות אשר ידעו לספק מענה מתאים לפי מאפייני החניון תוך שמירה על רמת ניקיון גבוה והצמדות לנהלי הבטיחות.

חברת פרוג'ט מתמחה בניקוי חניונים מכל סוג, מוזמנים ליצור קשר לקבלת ייעוץ והצעת מחיר ללא התחייבות 0778048424. 

לתמונות מעבודות לחצו כאן 

לסרטונים מעבודות לחצו כאן

נגישות