ניקוי גרנוליט עם חומצת מלח

 

משטחי גרנוליט משדרים אלגנטיות נצחית, שובה את העין ביופי הטבעי ובעמידותם. עם זאת, בכל הנוגע לניקיון ותחזוקה, זהירות היא מעל הכל. בעוד שחלקם עשויים לנקוט בחומרים רבי עוצמה כמו חומצה הידרוכלורית במטרה להחזיר את הברק, זה יכול להוביל לנזק בלתי הפיך. במאמר זה, נעמיק בסיבות מדוע אין להשתמש בחומצה הידרוכלורית לעולם על משטחי גרנוליט.

 

הקסם של משטחי גרנוליט

גרנוליט, עם מבנה הטבעי הייחודי שלו, מציע שילוב ייחודי של יופי וחוזק. גרנוליט עשוי ייציקת בטון שעליה חלקי נחל קטנים, התוצאה המתקבלת היא מראה טבעי ייחודי אשר יוצר פלאים אדריכליים בחללים חיצונים. 

המראה הטבעי שלו הופך אותו לבחירה פופולרית עבור משטחים, ריצוף ויישומי נוי שונים, את משטחי הגרנוליט כמו כל דבר אחר יש לנקות באופן קבוע כדי לשמור על התחזוקה והמראה, רבים בוחרים לנקות את המשטח על ידי שימוש בחומצות, רשמנו לכם כאן חלק מהסיבות למה אסור לנקות גרנוליט עם חומצת מלח ואיך כן כדאי לבצע ניקוי גרנוליט איכותי ושימור על המשטח לאורך זמן .

 

חומצת מלח הידועה גם בשם חומצה מוריאטית, היא תרכובת כימית רבת עוצמה המשמשת בדרך כלל למשימות ניקוי כבדות. עם זאת, אופיו האגרסיבי הופך אותו ללא מתאים לשימוש על משטחי גרנוליט. הנה סיבות משכנעות מדוע יש להרחיק את הכימיקל הזה מהאבנים הטבעיות המדהימות הללו. להלן הסיבות: 

 

  1. תגובה כימית עם מינרלים

חומצה הידרוכלורית היא חומצית מאוד, עם רמת pH נמוכה. כאשר הוא בא במגע עם מינרלים הקיימים בגרנוליט, במיוחד מינרלים עשירים בסידן כמו פלדספאר, הוא יוזם תגובה כימית. תגובה זו עלולה לגרום לפירוק המינרלים, מה שיוביל לנזק בלתי הפיך ואובדן שלמות המבנה של האבן.

 

  1. תחריט והידרדרות פני השטח

אחת ההשפעות הבולטות ביותר של ניקוי גרנוליט עם שימוש בחומצה הידרוכלוריתהיא תחריט. התחריט מתבטא כסדרה של סימנים עמומים ולבבנים על פני השטח.. סימנים אלו נובעים מכך שהחומצה משנה פיזית את פני האבן, ומותירה אותה חשופה לנזק נוסף.

.3. שינוי צבע והכתמה

חומצה הידרוכלורית עלולה לגרום למשטחי גרנוליט לעבור שינוי צבע מכוער. זה מתרחש כתוצאה מהתגובה של החומצה עם מינרלים קורט בתוך האבן. בנוסף, האופי הקורוזיבי של החומצה יכול להפוך את פני השטח לרגישים יותר לספיגת כתמים, מה שפוגע עוד יותר במשיכה האסתטית שלו.

 

  1. היחלשות שלמות מבנית

משטחי גרנוליט חייבים את חוזקם למבנה הגבישי המשולב היטב המאפיין את האבן. כאשר נחשפים לחומצה הידרוכלורית, מבנה זה עלול להיפגע, מה שמוביל להחלשת השלמות. זה לא רק משפיע על עמידות המשטח אלא יכול גם לגרום לבעיות מבניות ארוכות טווח.

 

  1. מפגעי סביבה ובריאות

השימוש בחומצה הידרוכלורית מהווה סיכונים סביבתיים ובריאותיים משמעותיים. טיפול וסילוק לא נכון של כימיקל זה עלולים להוביל לזיהום אדמה ומים. יתרה מכך, האדים שלו עלולים להזיק בשאיפה, מה שמחייב אמצעי בטיחות מחמירים וציוד הגנה במהלך היישום.

 

חלופות בטוחות לניקוי גרנוליט

שימור ההאסתטיקה של משטחי גרנוליט דורש מגע עדין ושימוש בחומרי ניקוי מתאימים. בחר בחומרי ניקוי נטולי pH ולא שוחקים שתוכננו במיוחד לשימוש על אבן טבעית. מוצרים אלו מסירים ביעילות לכלוך ולכלוך מבלי לפגוע בשלמות האבן.

ניקוי גרנוליט בלחץ מים גבוה

בכל הנוגע לניקוי גרנוליט, השיטה היעילה ביותר היא ניצול כוחו של לחץ מים גבוה. טכניקה זו משתמשת בציוד מיוחד המניע זרם מים חזק אל פני השטח, מסיר לכלוך, פיח ואפילו כתמים קשים. שלא כמו כימיקלים קשים, ניקוי בלחץ מים גבוה הוא עדין אך יעיל להפליא. זה לא רק מנקה את פני השטח ביסודיות אלא גם עוזר לשמור על שלמותה הטבעית של האבן. יתר על כן, זה מבטל את הצורך בכימיקלים שעלולים להזיק, מה שהופך אותו לבחירה מודעת לסביבה. עם זאת, חשוב לוודא שלחץ המים מותאם כראוי כדי למנוע כל לחץ מופרז על משטח הגרנוליט. שיטה זו, כאשר היא מבוצעת בזהירות, מחייה את הברק של האבן, ומאפשרת ליופי האמיתי שלה לזרוח.

 

כשמדובר בתחזוקה, חיוני לנקוט זהירות ולהפעיל שיטות ניקוי בטוחות. חומצה הידרוכלורית, עם אופייה האגרסיבי, מהווה סיכון משמעותי לשלמות ולאסתטיקה של משטחי גרנוליט. על ידי בחירה בחומרי ניקוי עדינים, ניטרליים ל-pH, אנו יכולים להבטיח שהאבנים הטבעיות המדהימות הללו ימשיכו לפאר את החללים שלנו לדורות הבאים, תוך שמירה על יופיים ועמידותן. זכור, שמירה על המהות של משטחי גרנוליט היא עדות למחויבות שלנו הן לאסתטיקה והן לאריכות ימים בעיצוב.

 

ניקוי גרנוליט הוא דבר הכרחי אך חשוב לבצע אותו במקצועיות הנדרשת עם ציוד מתאים ועם חומרי ניקיון אקולוגיים לכל היותר עם עדיפוות לבצע את הניקיון רק על ידי ניקוי בלחץ מים גבוה כדי לשמר את המשטח לאורך זמן ולהגיע לתוצאות ניקיון מקסימליות. 

חברת פרוג'ט מתמחה בניקוי משטחי גרנוליט בלחץ מים גבוה,

 מוזמנים ליצור קשר לקבלת ייעוץ והצעת מחיר ללא התחייבות 0778048424 

לתמונות מעבודות לחצו כאן 

לברטונים מעבודות לחצו כאן

נגישות