ניקוי גגות רעפים- טיפים לעבודה בטוחה

 

גגות רעפים מעטרים בתים רבים, הרעפים משדרים קסם קלאסי ועמידות שאין שני להם. עם זאת, עם הזמן, הם יכולים לצבור לכלוך, אזוב ואצות, מה שמצריך ניקוי יסודי כדי להחזיר את היופי המקורי שלהם. בעוד שניקוי בלחץ מים גבוה זאת שיטה יעילה ביותר, הכרחי להקפיד על פרוטוקולי בטיחות קפדניים כדי להבטיח שהתהליך יתבצע בזהירות ובדיוק מירביים.

  1. ציוד מגן:

לפני שמתחילים בפעילות ניקוי כלשהי, חשוב ללבוש ציוד מגן מתאים. זה כולל הנעלה מונעת החלקה, משקפי בטיחות וזוג כפפות עמידות. בנוסף, שקול לחבוש כובע קשיח כדי להגן מפני נפילה פוטנציאלית של פסולת.

  1. בדיקת אתר:

התחל בביצוע בדיקה מקיפה באתר. זהה כל אריחים רופפים או פגומים שעלולים להיפגע עוד יותר מלחץ המים. חשוב לטפל בבעיות אלו לפני תחילת תהליך ניקוי גג רעפים

  1. סולמות ונקודות גישה מאובטחות:

ודא שכל הסולמות ממוקמים ומיוצבים בצורה בטוחה. רצוי להשתמש במייצבי סולמות או עומדים על מנת למנוע נזק למרזבים ולספק פלטפורמה יציבה יותר לטיפוס.

  1. הערכת לחץ מים:

לפני תחילת תהליך הניקוי, ודא שלחץ המים הוא בטווח המומלץ לניקוי גגות רעפים. לחץ מים גבוה יכול להיות יעיל, אך כוח מוגזם עלול לעקור אריחים או לגרום לבלאי מיותר.

  1. התחל מלמעלה:

כאשר משתמשים בלחץ מים גבוה לניקוי גגות רעפים, חיוני לעבוד מלמעלה למטה. זה מונע ממים לחלחל מתחת למרצפות, מה שעלול לגרום לדליפות או נזקי מים

.

 

  1. שמור על מרחק עקבי:

שמור על מרחק עקבי בין הזרבובית לאריחים כדי להבטיח ניקוי אחיד. החזקת הזרבובית קרוב מדי עלולה להוביל לנזק פני השטח, בעוד שהחזקתה רחוק מדי עלולה להפחית את אפקט הניקוי.

  1. זווית ריסוס:

שמור על זווית מטה של ​​ריסוס כדי להקל על הסרת הלכלוך והפסולת. הימנע מריסוס מים כלפי מעלה, מכיוון שהדבר עלול להוביל מים מתחת למרצפות, שעלול להוביל לדליפות.

  1. שים לב לסביבה:

שימו לב לסביבה שמסביב, כולל צמחים, חלונות וגופי חשמל. כסה אזורים רגישים בחומרי הגנה כדי למנוע נזק פוטנציאלי מנגר מים.

  1. הימנע מרוחות עזות:

הימנעו מניקוי גגות רעפים בימים סוערים במיוחד. רוחות חזקות עלולות להקשות על השליטה בתרסיס המים ועלולות גם להוות סיכון בטיחותי.

  1. הסמכת עבודה בגובה למבצע הניקיון , חשוב שהספק שתבחרו יהיה בעל הכשרות מתאימות לעבודה בטיחותית בגובה ויעבוד עם כל ציוד הבטיחות הנדרש הכולל רתמות וכובעי מגן. 
  2. בדיקה לאחר ניקוי:

לאחר השלמת תהליך הניקוי, ערכו בדיקה יסודית לאחר הניקוי. ודא שכל האריחים מונחים היטב במקומם ושאין סימנים לנזק או לעקירה.

לסיכום, בעוד שניקוי בלחץ מים גבוה הוא שיטה יעילה להחייאת גגות רעפים, חובה לתת עדיפות לבטיחות מעל הכל. הקפדה על נהלי בטיחות אלו לא רק תבטיח תהליך ניקוי מוצלח אלא גם תשמור על שלמות המבנית של הגג.

תודה על תשומת הלב שלך לאמצעי בטיחות חיוניים אלה. אם יש לך שאלות נוספות או שתזדקק להדרכה נוספת, אנא אל תהסס לפנות.

חברת פרוג'ט מתמחה בניקוי גגות רעפים בלחץ מים גבוה 

מוזמנים ליצור קשר לקבלת הצעת מחיר משתלמת 0778048424 

רוצים לראות תמונות מעבודות? לחצו כאן 

לסרטונים מעבודות לחצו כאן 

 

נגישות